onsdag 21. april 2010

undergraver opparbeidet tillit

jeg er overbevist om at dette er en vits!
myndigheten fraskriver seg ansvar, og jeg er overbevist om at de er livredde for søksmål i etterkant av askeproblematikken.  Skulle videre forskning vise at det er ufarlig å flyge gjennom vulkanaske, så regner jeg med at det er mer en ett flyselskap som kommer rekende for å kreve staten for erstatning for tapte inntekter, ellersom  trenger "krisekapitalhjelp" fra myndighetene, som følge av denne perioden vi er inne i med flyrestriksjoner i luftrommet osv
Hypotetisk, så er det garantert noen piloter der ute som har et dårlig ekteskap og som ikke tenker helt klart til enhver tid? kan det også tenkes at det faktisk er noen piloter som har f.eks pollenallergi og kanskje kan være litt "dett" i nesa? kan det være noen piloter som sliter med privatøkonomien...og føler seg presset til å fly av redsel for å miste jobben? U never know....
det sies at det ikke skal gå ut over sikkerheten, men vil det ikke være litt suspekt dersom f.eks jeg og min kollega skal reise med hvert vårt flyselskap....min kollega blir "stuck" ved gaten fordi flyselskapet hans mener det er for stor risiko til å fly, mens jeg vinker farvel fra gaten ved siden av...fordi flyselskapet mitt har vurdert det som sikkert å fly.....jeg tror jeg hadde endret retningen mine bein hadde ført meg, og vandret ut fra "gaten" og lurt på om det er noen som veldig gjerne vil ta livet av meg??!!
etter 11/9 2001 så ble innført en masse restriksjoner som skulle øke passasjerenes flysikkerhet, men jeg føler at det som gjøres nå er å undergrave den tilliten som de har klart å opparbeide seg....så jeg synes defintivt at dette er en bommert, og som vil være med på at mer enn 1 flypassasjer tar seg en dram for mye før ombordstigning og på den måten blir en trussel for sine medpassasjerer.....skivebom......helbom.....

0 kommentarer:

Følgere

Bloggurat

Bloggurat