mandag 12. april 2010

200 katter = samlemani

VGnett skriver: "I over et år har Spire Elias Gunnarssøn (55) ligget i krig med Drangedal kommune om de nesten 200 kattene han har boende hos seg. Gunnarssøn anser kattene som sin familie, men kommunen tvinger ham til å bli kvitt dem"

Naboene klager over stanken som disse kattene medfører......
helledussen.......200!!!!!katter!!!!.....hadde jeg fått 20 unger så hadde jeg fått helsevesenet, media og gud vet hva på nakken!
Greit......katter og unger ikke ikke sammenlignes...(eller kanskje for noen?), og det er egentlig ikke den vinklingen jeg ønsker å fremme.
Jeg ønsker å rette fokus mot ansvar, ovenfor kattene og seg selv (og naboene, selv om det er litt underordnet). Hadde jeg gått for 20 unger, så tror jeg at de hadde satt spørsmålstegn vedrørende intelligensen min og ikke minst mine evner til å ivareta barna mine? hvorvidt jeg kanskje burde tvangssteriliseres....men, jeg kunne vel bare sagt jeg skulle skrive en bachelor og/eller masteroppgave om ikke-bruk av prevensjonsmidler...så var det greit...likssom......

det kan være at Spire Elias har en samlemani?

men jeg kan aldri i min villeste forstand forestillle meg (uansett hvor hardt jeg prøver) at dette kan være helsemessig sunt? hverken for han eller kattene? regner med at disse kattene også formerer seg og at antallet øker jevnt? er enig med kommunen, 200 er nok litt i overkant, men samtidig.....5 katter? er det et tall tatt ut av løse luften da?

neida...blir egentlig ikke helt enig med meg selv her.........om mannen samler på katter eller frimerker eller rosa elefanter.....så er vel bunnlinja at , så lenge kattene ikke blir vanskjøttet,får mat og stell, og mannen tar vare på seg selv...og katteholdet ikke plager noen...så burde han få lov til å beholde kattene, det er vel kanskje det som egentlig er greia her?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Noen er bare sprø , så hvorfor ikke la han få flytte til skogs uten mennesker ?
Da kan han for min del ha 20000 katter å kansje et rovdyr finner matauke også !

Etter at 2-3 sikkert hannkatter pissa på vedstablen i vinter , stinker det fortsatt ord jeg ikke besitter i dette fora :-) !!!

huldra sa...

haaaaaaaaaaaha.........."stinker det fortsatt ord jeg ikke besitter i dette fora :-) !!!"
hahahahhaaaaaaaaa......ler godt fremdeles :)
men du har et bra poeng, skal du ha så mange katter, er det kanskje en ide å flytte til skogs :)det handler faktisk også om å ta hensyn til de som er rundt oss også......og ikke bare kjøre plant ego......

kim sa...

om han kan få vekk den stinken så er det vell ikke noe problem vell? hvis folk prøver eller går inn for å avlive noen andres katter så skulle de hatt bra med bank, da er du rett å slett for patetisk...hvis han får vekk lukten så er jo problemet løst..

Anonym sa...

Ja ja !
Nå er ikke jeg så god i rettskriving , men lærer forttsatt

Anonym sa...

Bare utifra bildene kan jeg se at flere katter har stygge, ubehandlede øyebetennelser som sannsynligvis er et symptom på katteinfluensa eller kattepest. Skal man ha dyr, må man ta vare på dem og ta hensyn til sine omgivelser. Det gjør faktisk ikke denne mannen!

Følgere

Bloggurat

Bloggurat